Matopplevelse midt i Narvik sentrum

Konseptet er enkelt: Lekker, velsmakende, kortreist mat og gode opplevelser. 

Kafferiet Restaurant har lenge vært et vel etablert spisested i Narvik.

- Vi har sakte men sikkert jobbet fram en vel besøkt restaurant med et godt konsept. Nå er tiden her for å få vist dette ordentlig fram, forteller eiere og drivere Linda Lockert Dybwad og Jan Børre Dybwad.

Følger nordnorske hjerter

Da Kafferiet startet opp for 17 år siden, var det med et helt annet konsept enn det man finner i dag.

Den gang var det en ren kaffebar, men vi har gjennom årene utviklet oss til å bli en komplett restaurant med et godt kjøkken og alle rettigheter.

- Vi som personer, endrer oss og får andre verdier, og da er det naturlig at konseptet også endrer seg, sier Linda.


Nordnorsk:Linda Lockert Dybwad og Jan Børre Dybwad er opptatt av at menyen skal ha et nordnorskt preg gjennom hele menyen. 

 

Derfor er det også helt naturlig at fokuset til Kafferiet skal være på ferske råvarer av topp kvalitet, mye av dette kortreist mat.

- Det nordnorske preget gjennomsyrer menyen vår, fra forrett, hovedrett og dessert. Etter hvilken sesong vi er i, benytter vi råvarer som er i sesong for best mulig smak og kvalitet på råvarene. Den tiden vi er inne i nå, har vi både en julemeny med tradisjonell julemat servert på en lekker måte, og en vintermeny hvor vi har både boknafisk og elg og villsvin, sier hun.    

Linda og Jan Børre har som mål at Kafferiet skal være en restaurant som passer for mange anledninger.

- Enten man vil ha en middag før man skal på forestilling, eller man vil ha en treretters med vinpakke eller bare en pizza og et glass vin med gode venner, så har vi det på menyen vår, sier Linda.

Lidenskap for det gode

Jan Børre og Linda er veldig fornøyde og glade i sine ansatte.

- Det er en gjeng som har blitt nesten som en familie. De samarbeider veldig godt sammen, samtidig som de utfordrer hverandre til å bli bedre, sier han.

De synes begge det er morsomt å se den stoltheten og gleden de ansatte tar med seg inn i arbeidsdagen.


Delikat: Ikke bare skal maten smake godt, det er minst like viktige for kokkene at maten ser delikat ut for gjestene. 

- Kokkene utfordres til å lage mat som ser innbydende ut og servitørene kan utfordres av kundene til og for eksempel lage en god drink. Når de får tilbakemelding fra kunden om at maten smakte fortreffelig, eller at sammensetningen av drikke og mat virkelig var så god, så ser du de ansatte gløder. Du ser at det er derfor de er i den jobben de er. Tilbakemeldingen fra kundene og lidenskap for godt arbeid, forklarer Jan Børre.  

Kafferiet ønsker å skape gode opplevelser, både i form av et smakfullt måltid og en hyggelig opplevelse.

- Tilbekemelding fra kundene våre er alltid velkomne. Enten de ønsker å rose kokken for maten, eller har en konstruktiv tilbakemelding. Det er viktig for oss, slik at vi kan holde den høye standarden på restauranten vi nå har bygget opp, forteller Jan Børre

- Vår målsetting er å levere høy kvalitet og gode opplevelser til kundene våre, avslutter de to.

 

 

 

8.12 2015 19:27