- En av våre favorittaktiviteter er definitivt å besøke ulvene i Polar Park. Ulvene er like glade som oss når vi møtes, og er heller ikke kjip på et ekte vått ulvekyss, forteller daglig leder i Visit Narvik, Lise Hansen.

Visit Narvik sikter mot vintersesongen

Å bygge opp Narvik som reiselivsdestinasjon er en spennende og tidskrevende prosess. Destinasjonsselskapet har lagt sten på sten for å bygge opp en helårsdestinasjon. Nå høster de fruktene av jobben som er lagt ned i en langsiktig markedsføring. 

I Norge står reiselivsnæringene for ca 4 % av bruttonasjonalprodukt og skaper årlig verdier for nærmere 70 milliarder kroner.

Verdiskapningen som følge av at folk reiser har ringvirkninger langt ut over den klassiske reiselivsnæringen. Restauranter, butikker, transport og entreprenører tjener på økt turisme.

Veksten i internasjonal turisme har vært solid i mange år, og forventes å vokse i årene som kommer.

Opplevelser er “reason to go”

At reiselivsnæringen er en næring for fremtiden er hevet over enhver tvil.

Fra å være en leverandør av transport, overnatting og servering forventer de besøkende mer av reiselivsnæringen når de nå besøker vår region. Opplevelsesbasert turisme er nå reason to go. Narvikregionen jobber hardt med innovasjon og utvikling av nåværende tilbud og skaper nye opplevelser for å treffe markedet som vokser.

Visit Narvik jobber med å fremheve Narvikregionen som en destinasjon turisten må besøke med å spille på våre fortrinn som spektakulære opplevelser, gode hoteller og en region hvor det er kort mellom opplevelsene.


Lyset er magisk, og naturopplevelsen ligger på rekke og rad i regionen. Og det er noe med frihetsfølelsen av å være ute, kjenne på stillheten, dugget på bakken og kaffe i koppen.       Foto: Ørjan Anthonsen

Drypper narvikregionen til verden

Merkevarebygging er ikke gjort over natten, men iløpet av 2016 har Visit Narvik dryppet Narvikregionen ut i forskjellige verdenskjente magasiner. Noen av magasinene er The Telegraph, CNN, Finnair, The New York Post og The Guardian. Dette, og mange visningsturer for turoperatører utført vinteren 2016, gjør at vi har lagt til rette for at verden retter blikket mot vår region. Dermed håper vi at vi har skapt reiselyst og ser lyst på vintersesongen som står for tur.

Ved å tenke langsiktig med profesjonelle aktører med is i magen har vi alle forutsetninger for å vokse sakte, men riktig, for å skape de beste opplevelsene for gjestene som besøker vår region.

Det skal 10 gode opplevelser for å veie opp for 1 dårlig, og vi vet at word of mouth spres fort. Vi ønsker derfor at alle som har vært i vår region forteller videre til sine venner at skal du til Nord Norge MÅ dere besøke Narvikregionen!


Visit Narvik deltar på workshops i inn- og utland for å promotere aktivitetene i Narvikregionen.

I løpet av våren er vi på workshops og i forhandlinger med store turoperatører, og bookingene er allerede startet å strømme inn for vinteren. Vi gleder oss stort.

Tips : Husk å last ned nordlysappen på telefon din og se mot himmelen i høst!

 

For mer informasjon om hva du kan oppleve i Narvikregionen, klikk her:

16.9 2016 10:29

Om Visit Narvik

 

Narvikregionen er en av Nord Norges mest spennende turistdestinasjoner. Her finner du opplevelser året rundt og en reiselivsdestinasjon i rask utvikling. Reiselivsnæringen i området tilbyr spennende aktiviteter i storslått natur hvor reiselivsnæringen vokser raskt. Visit Narvik er markedsføringsselskapet for hele regionen og har avtaler med 8 kommuner fra Tysfjord i sør til Bardu i nord samt alle reiselivsbedrifter i regionen.